Skip to main content
Login | Suomeksi | På svenska | In English

3D-animaation toteutus peliohjelmoinnissa

Show full item record

Title: 3D-animaation toteutus peliohjelmoinnissa
Author(s): Tuulos, Natalia
Contributor: University of Helsinki, Faculty of Science, Department of Computer Science
Discipline: Computer science
Language: Finnish
Acceptance year: 2014
Abstract:
Animaatiotekniikat tarjoavat tehokkaita menetelmiä hahmojen ja jäykkien kappaleiden animoimiseen. Tutkielmassa kuvataan yleisemmät 3D-animaatiotekniikat unohtamatta muita edeltäneitä tekniikoita, tutustutaan grafiikkaluikuhihnaan ja luurankomalliin sekä käydään läpi peliresurssien hallintaan, luontiin, käsittelyyn ja talletukseen liittyviä asioita. Lisäksi tutkielmassa tutustutaan animaatiojärjestelmän jäsentelyyn ohjelmistoarkkitehtuurin näkökulmasta sekä esitellään Unreal- ja Unity-pelimoottorit ja niiden animaatiojärjestelmät. Tutkielman konstruktiivisessa osuudessa kuvataan molemmissa pelimoottoreissa toteutetut esimerkkisovellukset ja toteutukseen liittyvät kokemukset sekä tehdään kokemuksiin perustuva vertaileva analyysi.


Files in this item

Files Size Format View
Natalia_Tuulos_Pro_gradu.pdf 3.671Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record