Oppimispalveluiden arvioinnista on vähän kokoavaa ja riittävän kuvailevaa tutkimusta, joten ei ole nopeaa vastausta siihen, kuinka tietynlaisen oppimispalvelun käytettävyyttä voitaisiin arvioida. Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää, millä tavoin sanastonoppimista tukevan ja sanakirjan sisältävän Sanakirja.fi-palvelun käytettävyyttä voitaisiin arvioida. Menetelmänä käytettiin systemaattista kirjallisuuskatsausta, jonka avulla etsittiin esimerkkejä vastaavanlaisten sanastonoppimispalveluiden tai sähköisten sanakirjojen käytettävyyden arvioinnista.
Tulosten mukaan sanastonoppimispalveluita on arvioitu kyselyllä, käytettävyystestillä, haastattelulla, kentällä havainnoimalla ja muilla tavoin. Kyselyistä löytyi esimerkkejä itse kehitetyistä kysymysjoukoista, mutta myös yhtä tunnettua ja yleiseksi tarkoitettua kyselyä käytettiin. Käytettävyystestin käytöstä sanakirjan arviointiin löydettiin yksityiskohtainen kuvaus. Muista tavoista löydettiin vain vähän tietoa. Tulokset voivat toimia esimerkkeinä myös muiden sanastonoppimispalveluiden käytettävyyden arviointiin.