Skip to main content
Login | Suomeksi | På svenska | In English

Browsing by Subject "Työnantajamielikuva"

Sort by: Order: Results:

  • Hedman, Max (2020)
    Tavoitteet. Työnantaja toimii henkilöstöalalla, jossa henkilöstön saatavuus on onnistuneen liiketoiminnan kulmakivi. Rainmaker aloitti loppuvuodesta 2018 oman työnantajamielikuvan rakentamisen ja hakijoiden lisäämiseen tähtäävän rekrytointimarkkinoinnin. Tapaustutkimuksen tarkoituksena on tarkastella miten työnantajamielikuvan rakentamiseen liittyvät markkinoinnin toimenpiteet ovat vaikuttaneet työntekijöiden saatavuuteen hakijamäärissä mitattuna tiettynä ajanjaksona. Menetelmät. Aineistona tässä tutkielmassa käytettiin työnantajan valmista dataa. Aineistoon kuului vuoden ajanjaksolta työnhakijat ja sekä ulkoisesti että sisäisesti tuotettujen mainoskampanjoiden määrä kuukausittain. Lisäksi aineistoon kuului kesäkuusta 2018 maaliskuuhun 2019 rekrytointisivuston istuntomäärät. Pääasiallisena menetelmänä tarkasteltiin markkinointitoimenpiteiden määrän korrelaatiota hakijoiden määrään. Tulokset ja johtopäätökset. Aineistosta ei pystytty luotettavasti osoittamaan korrelaatiota sisäisesti tuotettujen markkinointitoimenpiteiden ja hakemusten määrän välillä. Seuratulla ajanjaksolla oli kuitenkin huomattavissa samassa suhteessa kasvanut rekrytointisivuston istuntojen määrä ja hakijamäärä sisäisesti tuotettujen mainoskampanjoiden ajalta. Sisäisesti tuotettujen rekrytointimainoskampanjoiden aikana työhakemuksia saatiin merkittävästi enemmän kuin ulkoisen kumppanin tuottamien mainoskampanjoiden aikana. Johtopäätöksenä voidaan katsoa markkinointitoimenpiteiden nostaneen työnhakijoiden määrää. Myös tässä tutkimuksessa selittämättömiä tekijöitä on taustalla vaikuttamassa hakijamääriin, kuten vuodenaikaan liittyvät vaihtelut. Lisätutkimuksia aiheesta kaivataan.