Skip to main content
Login | Suomeksi | På svenska | In English

Browsing by Subject "föräldrasamarbete"

Sort by: Order: Results:

  • Allamo, Krista (2017)
    The purpose of this study is based on the pedagogues point of view to find out how caregivers and pedagogues negotiate about children’s nap in kindergarten, what conflicts there are regarding nap and how pedagogues view the importance of the nap for children. I have studied how pedagogues experience cooperation with the caregivers about the nap at kindergarten and what importance the pedagogues feel that nap has for the child. The theory chapter deals with the basis for the study and give an idea of what the study is about. The study is qualitative in structure and was conducted by interviews and observation. In total, three different kindergartens in a small town in western Uusimaa took part. There interviews were conducted with pedagogues at the daycare department for children aged of 3–5 years and three observations of children’s nap in the same ward as the pedagogue worked. The result showed that the pedagogues agree that the nap is important for the child. One reason is that society is so stressful today that it is extra important for the child to be able to relax. The nap is needed for the child to grow normally and for their creativity, emotion, mood, concentration and immune system to develope properly. The nap is also important for the child's well-being and for strengthening. The study indicates that there are challenges in everyday life for both pedagogues and caregivers and cooperation is a tool in the work for the best interests of the child.
  • Tallqvist, Linn (2020)
    Det huvudsakliga syftet med min kandidatavhandling är att beskriva, analysera och tolka frågan om hur väl förberedda studeranden är med tanke på det kommande föräldrasamarbetet. Jag vill dessutom ta reda på vilken pedagogens professionella roll och ansvar är i sammanhanget, samt skapa mig en bild av hur studerandena uppfattar sig själva i relation till den professionella rollen och vad orsakerna till eventuell osäkerhet i samarbetet kunde tänkas bottna i. Studien genomfördes som en kvalitativ intervjustudie. I studien intervjuades fem blivande små-barnspedagoger, det vill säga studeranden i slutskedet av sina studier. Resultatet visar att studerandena i slutet av sina studier är väl förberedda för samarbetet med för-äldrarna, även om det delvis råder en osäkerhet bland dem i frågor som berör samarbetet. Resulta-tet visar också att även om en del av den professionella kompetensen kommer som ett resultat av praktisk erfarenhet i arbetslivet, verkar studerandena ha de grundläggande kunskaper som behövs för samarbetet med föräldrar