Skip to main content
Login | Suomeksi | På svenska | In English

Käyttäjäkeskeinen pelillistämisprosessi

Show full item record

Title: Käyttäjäkeskeinen pelillistämisprosessi
Author(s): Kallio, Petri
Contributor: University of Helsinki, Faculty of Science, Department of Computer Science
Discipline: Computer science
Language: Finnish
Acceptance year: 2017
Abstract:
Pro gradu –tutkielman aiheena on käyttäjäkeskeinen pelillistämisprosessi, jossa artefakti ja siihen liityvät pelielementit rakennetaan iteratiivisesti, inkrementaalisesti ja käyttäjäkeskeisesti. Tutkielmassa perehdytään neljään osa-alueeseen: mitä pelillistämisellä tarkoitetaan, mitkä ovat käyttäjäkeskeisen pelillistämisprosessin vaiheet, mitä pelillistämisellä pyritään saavuttamaan sekä miten pelillistetyn artefaktin tulisi muuttuu ajan mittaan. Käyttäjäkeskeisen pelillistämisprosessin avulla pyritään rakentamaan sellaisia ratkaisuja, jotka täyttävät liiketoiminnalliset vaatimukset, sopivat ei-peli kontekstiin ja täyttää käyttäjien tarpeet. Pelielementtien avulla pyritään synnyttämään käyttäjissä positiivisia tunteita ja sitä kautta tekemään pelillistetyn artefaktin käytöstä sisäisesti motivoivaa. ACM Computing Classification System (CCS): HCI design and evaluation methods → User models Interaction design process and methods → User centered design Law, social and behavioral sciences → Psychology Personal computers and PC applications → Computer games


Files in this item

Files Size Format View
Gradu_Petri_Kallio_23112016.pdf 1.725Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record