Skip to main content
Login | Suomeksi | På svenska | In English

Käyttäjäkeskeinen pelillistämisprosessi

Show simple item record

dc.date.accessioned 2017-04-11T10:08:08Z und
dc.date.accessioned 2017-10-24T12:24:21Z
dc.date.available 2017-04-11T10:08:08Z und
dc.date.available 2017-10-24T12:24:21Z
dc.date.issued 2017-04-11T10:08:08Z
dc.identifier.uri http://radr.hulib.helsinki.fi/handle/10138.1/5999 und
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10138.1/5999
dc.title Käyttäjäkeskeinen pelillistämisprosessi fi
ethesis.discipline Computer science en
ethesis.discipline Tietojenkäsittelytiede fi
ethesis.discipline Datavetenskap sv
ethesis.discipline.URI http://data.hulib.helsinki.fi/id/1dcabbeb-f422-4eec-aaff-bb11d7501348
ethesis.department.URI http://data.hulib.helsinki.fi/id/225405e8-3362-4197-a7fd-6e7b79e52d14
ethesis.department Institutionen för datavetenskap sv
ethesis.department Department of Computer Science en
ethesis.department Tietojenkäsittelytieteen laitos fi
ethesis.faculty Matematisk-naturvetenskapliga fakulteten sv
ethesis.faculty Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta fi
ethesis.faculty Faculty of Science en
ethesis.faculty.URI http://data.hulib.helsinki.fi/id/8d59209f-6614-4edd-9744-1ebdaf1d13ca
ethesis.university.URI http://data.hulib.helsinki.fi/id/50ae46d8-7ba9-4821-877c-c994c78b0d97
ethesis.university Helsingfors universitet sv
ethesis.university University of Helsinki en
ethesis.university Helsingin yliopisto fi
dct.creator Kallio, Petri
dct.issued 2017
dct.language.ISO639-2 fin
dct.abstract Pro gradu –tutkielman aiheena on käyttäjäkeskeinen pelillistämisprosessi, jossa artefakti ja siihen liityvät pelielementit rakennetaan iteratiivisesti, inkrementaalisesti ja käyttäjäkeskeisesti. Tutkielmassa perehdytään neljään osa-alueeseen: mitä pelillistämisellä tarkoitetaan, mitkä ovat käyttäjäkeskeisen pelillistämisprosessin vaiheet, mitä pelillistämisellä pyritään saavuttamaan sekä miten pelillistetyn artefaktin tulisi muuttuu ajan mittaan. Käyttäjäkeskeisen pelillistämisprosessin avulla pyritään rakentamaan sellaisia ratkaisuja, jotka täyttävät liiketoiminnalliset vaatimukset, sopivat ei-peli kontekstiin ja täyttää käyttäjien tarpeet. Pelielementtien avulla pyritään synnyttämään käyttäjissä positiivisia tunteita ja sitä kautta tekemään pelillistetyn artefaktin käytöstä sisäisesti motivoivaa. ACM Computing Classification System (CCS): HCI design and evaluation methods → User models Interaction design process and methods → User centered design Law, social and behavioral sciences → Psychology Personal computers and PC applications → Computer games fi
dct.language fi
ethesis.language.URI http://data.hulib.helsinki.fi/id/languages/fin
ethesis.language Finnish en
ethesis.language suomi fi
ethesis.language finska sv
ethesis.thesistype pro gradu-avhandlingar sv
ethesis.thesistype pro gradu -tutkielmat fi
ethesis.thesistype master's thesis en
ethesis.thesistype.URI http://data.hulib.helsinki.fi/id/thesistypes/mastersthesis
dct.identifier.urn URN:NBN:fi-fe2017112252247
dc.type.dcmitype Text

Files in this item

Files Size Format View
Gradu_Petri_Kallio_23112016.pdf 1.725Mb PDF

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record